Ofte stillede spørgsmål - Spørgsmål og svar før og efter du handler
01. Er Priserne de samme i butikken som på hjemmesiden?
Ja - For at yde vores kunder den optimale pris er priserne i vores butik de samme som du kan se på hjemmesiden
02. Kan ordren afhentes i jeres butik?
Ja - I bestillingsprocessen kan du, efter du har indtastet dit navn, adresse mm., vælge "Afhentning". Der er naturligvis ingen ekstra gebyrer når du afhenter i vores butik. Du vil modtage en mail når din bestilling er klar til afhentning. (husk at tjekke dit spamfilter eller uønsket post mappe)
03. Jeg har fundet en vare jeg gerne vil bestille. Er den på lager?
Du kan altid se lagerstatus på produkterne på hjemmesiden. Det fremgår med antal om varen er på lager i butikken eller om varen er på vores fjernlager. Hvis varen er på lager i butikken kan varen ligeledes afhentes her. Hvis varen er på fjernlager er leveringstiden 2-5 dage cirka. Hvis lagerstatus er grå er varen desværre ikke på lager.
04. Sendes der varer til udlandet, Færøerne eller Grønland?
Nej, vi sender desværre ikke pakker til ovenstående lande.
05. Jeg er offentlig kunde, og ønsker kredit, kan jeg få det?
Er du indkøber i den offentlige sektor, så er det muligt at blive oprettet som kreditkunde.
Send os en mail på salg@dataworld.dk med jeres oplysninger så kontakter vi jer med videre forløb.
06. Er det muligt at ændre/tilføje i en ordre jeg allerede har afgivet?
Nej, så snart vi modtager din ordre, bliver den printet på vores lager og vi går igang med at behandle den, så du kan derfor ikke ændre i ordren.
07. Jeg har lagt en ordre, men vil gerne annullere ordren. Hvad gør jeg?
Hvis du ønsker at annullere din ordre kan dette gøres ved at kontakte os pr. telefon 46 38 19 11 eller mail til salg@dataworld.dk
Din ordre er først slettet i vores system når du har modtaget en bekræftelse på dette fra os.
08. Jeg er privatkunde og vil benytte min 14 dages fortrydelsesret ved nethandel, hvad gør jeg?
Ønsker du som privatkunde at benytte fortrydelsesretten ved nethandel, skal du returnere varen sammen med en kopi af din ordrebekræftelse eller faktura, og angive, at du ønsker at fortryde købet.
Bemærk: Der er ingen fortrydelsesret på erhvervskøb, software og licenser.
Når vi modtager varen, undersøger vi den og tilbagefører beløbet til det betalingskort, der blev brugt ved købet. Varen skal være i original stand – ved værdiforringelse fratrækkes beløbet for eventuel nedskrivning. Værdiforringelsen vurderes først ved modtagelse af varen.
Returadresse: Dataworld A/S
Att.: Fortrydelse
Byleddet 1
4000 Roskilde
Vigtige oplysninger:
-
Varen skal returneres direkte til ovenstående adresse (ikke til en pakkeshop).
-
Vi anbefaler ikke at bruge DAO til forsendelse, da vi har oplevet leveringsproblemer med dem.
-
Du kan købe en GLS returlabel fra os for 90 kr.
-
Forvent en behandlingstid på 5-10 hverdage fra modtagelsen af din returpakke, før pengene tilbageføres.
Varens stand ved returnering: For at returnere varen, skal den være i ubrugt og salgsbar stand. Du må kun afprøve varen på samme måde, som hvis du så den i en fysisk butik. Hvis du afprøver varen på en måde, der forringer dens værdi, vil dette blive fratrukket købsprisen.
Ved returnering af produkter, der er konfigureret eller indstillet på din foranledning, skal disse nulstilles til fabriksindstillingerne.
09. Mit produkt virker ikke som det skal og er muligvis defekt, hvad gør jeg?
Hvis du ønsker at reklamere over et evt. defekt produkt kan du enten vælge at indlevere det i en af vores butikker eller sende produktet til vores afdeling i Roskilde. Hvis du vælger at sende produktet til os skal du pakke det komplette produkt forsvarligt ind og sende retur til os sammen med en fejlbeskrivelse og fakturakopi til:
Dataworld
Att. RMA
Byleddet 1
4000 Roskilde
Pakken skal sendes retur til ovenstående adresse og ikke til en pakkeshop.
Vi anbefaler ikke at DAO bruges til forsendelser til os da vi oplever mange udfordringer med leveringer fra dem!
Forvent en behandlingstid på cirka 2-3 uger. I enkelte tilfælde kan der forekomme yderligere behandlingstid.
Bemærk: Hvis der ikke bliver fejl på dit produkt vil der være et teknisk gebyr på kr. 599,- som dækker over fejlsøgning/undersøgelse samt evt. fragt retur.
Bemærk: Hvis produktet ikke er dækket af reklamationsretten vil der ligeledes være et håndteringsgebyr på kr. 599,- som dækker over fejlsøgning/undersøgelse samt evt. fragt retur.
10. Hvad gør jeg hvis min pakke er skadet ved modtagelse?
Hvis din pakke er beskadiget ved modtagelse skal du indenfor 72 timer anmelde skaden skrifligt til os.
Det er meget vigtigt at du:
Tager billeder af følgende:
- Alle pakkens udvendige flader, hvor transport labelen skal være synlig på ét af billederne
- Alt den indvendige beskyttelse
- Det skadede indhold
Ydermere:
- ikke tager indholdet i brug
- Gemmer alt emballe - Både indvendige og udvendige
- Ikke flytter pakken fra leveringsadressen