✔ 4,7 * på Trustpilot ✔ Fragt kun DKK 38,- ✔ Sikker betaling ✔ 14 dages returret ✔ Fysisk butik i Roskilde
Byleddet 1, DK-4000 Roskilde +45 46 38 19 11 salg@dataworld.dk
Tom Indkøbskurv

Handelsbetingelser

Forsiden Handelsbetingelser


 

Dataworld A/S' generelle salgs- og leveringsbetingelser. 
- Gældende for alle tilbud, bestillinger, ordrer, salg og leverancer foretaget med Dataworld A/S

 

 

1. GENERELLE OPLYSNINGER

Dataworld A/S
(Juridisk navn: Sebitex Danmark A/S)
Byleddet 1A
4000 Roskilde

Telefonnummer: (+45) 46381911
Mailadresse: salg@dataworld.dk

CVR-nummer: DK27059007

Bank
Dataworld A/S har Spar Nord Bank (SWIFT-code: SPNODK22) som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 9040
Kontonummer: 6500018001
IBAN-kontonummer: DK9190406500018001



2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes. 

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris hvis varen er på lager. Bemærk! i enkelte tilfælde kan prisen varierer fra prisen ved bestillingstidspunktet. I sådan et tilfælde vil kunden blive informeret om dette. Samtlige priser er ekskl. installation, ekspeditionsgebyrer, fragt, moms og andre offentlige afgifter, medmindre andet er anført.

Der tages forbehold for: Prisstigninger, valutaændringer, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl/prisfejl. Dataworld A/S forbeholder sig ret til at annullere en handel og/eller bestillingsanmodning, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er autoberegnet.

Momsrefusion
Vi tilbyder momsrefusion hvis der er lavet en forudgående aftale med os. Momsrefusion koster et gebyr på kr. 250,- pr faktura.
Kopi af toldstemplet faktura samt kontooplysninger skal sendes til kundeservice@dataworld.dk. De forventede behandlingstid er 30 dage.


Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Dataworld A/S ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

NB!: Priserne er de samme i butikken.

 

AFGIVELSE AF ORDRE

Når du ha afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Købet er først bindende når Dataworld A/S har accepteret dette.

Den bestillingsbekræfelse der udsendes er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres.

Der er kun tale om en elektronisk bestillingsbekræftelse for modtagelse af din bestilling. Dataworld A/S kan derfor annullere bestillingen som følge af trykfejl, prisfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, prisstigninger, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og lignende situationer.

Bindende ordre samt faktura sendes til dig når din bestilling er behandlet.

Lagervarer bestilt inden kl. 14.00 afsendes typisk samme dag. Der kan dog forekomme forsinkelser i travle perioder.

Beløbet trækkes fra dit betalingskort når ordren er afsendt.

 

 

 

 

3. BETALING

De mulige betalingsmåder ONLINE er:

- Dankort, Visa/Dankort og eDankort

- MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB
- Efter aftale (kun for virksomheder eller offentlige kunder, som i forvejen har indgået en betalingsaftale med Dataworld A/S)

 

 

De mulige betalingsmåder i BUTIKKEN er:

- Kontant

- Dankort, Visa/Dankort og eDankort

- MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB

- Efter aftale (kun for virksomheder eller offentlige kunder, som i forvejen har indgået en betalingsaftale med Dataworld A/S)

 

 

4. LEVERING / FRAGT

Levering sker via GLS. Lagervarer i butikken kan ligeledes afhentes i butikken. I enkelte tilfælde vil en anden transportør end GLS blive brugt til levering uden varsel.

Leveringstid: Lagervarer i butikken: 1-2 dage / Lagervarer på fjernlager: 2-5 dage (typisk) / ikke lagervarer: ukendt leveringstid

Hvis du ikke har modtaget din ordre/bestilling skal du henvende dig til os senest 48 timer fra modtagelse af endelig faktura/kvittering.
Transportskader, skadet indhold eller mangler skal meddeles straks efter modtagelse (indenfor 72 timer).
Transportskader skal ligeledes modtages med forbehold fra transportøren.

Hvis du har bestilt en pakke til pakkeshop og pakken ikke afhentes inden tidsfristen og pakken sendes retur til os, vil der være et fragt gebyr på kr. 70,-.


Hvis du har valgt levering til pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks.

Der foretages ikke forsendelser til udlandet inkl. Grønland og Færøerne med mindre dette er aftalt på forhånd.

Afhentning
Det er muligt at afhentes din ordre i vores butik i Roskilde.
Hvis du har bestilt en ordre til afhentning vil du modtage en mail så snart din ordre er klar.
En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 7 hverdage efter at bestillingen er klar til afhentning og kunden har modtaget en mail herom.

 

 

5. ERHVERVSKØB
Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervskunde.

For erhvervskunde æglder følgende særlige betingelser:
- Ingen fortrydelsesret
- 12 måneders reklamationsret
- Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
- Vi forbeholder os retten til at annullere erhvervskøb
- Gavekort udbetales ikke

Ved køb af varer, der ikke er på lager og derfor skal bestilles, tages der forbehold for, at den ønskede mængde ved bestillingen ikke kan opfyldes fuldt ud. Skulle dette være tilflældet, forbeholder vi os retten til at annullere ordre eller, med accept frakøber, at levere en mindre mængde end det ebstilte. Dette gøres uden købers krav på efterfølgende dækningsbeløb.



6. RETUNERING, OMBYTNING OG ANNULLERING

Internethandel
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.

Det er en betingelse, at varer returneres i originalemballage, og software endvidere i ubrudt, original emballage. Hvis varen bærer præg af at været brugt kan fortrydelsesretten i visse tilfælde godkendes mod betaling af værdiforringelse. Ved produkter med installeret/præinstalleret operativsystem må dette ikke installeres og tages i brug.


Kunden skal give besked om fortrydelse, ved at indgive en skriftlig meddelelse via e-mail til salg@dataworld.dk – det er ikke nok at afvise at modtage pakken.

Butikskøb
Som forbruger har du 8 dages ombytningsret fra fakturadato på varer i ubrudt emballage ( Gælder ikke erhvervskøb ). Ved afvigelse kan Dataworld A/S beregne sig et gebyr på minimum 10% af fakturabeløbet ved returnering.
Annullering eller reduktion af ordre kan kun ske med Dataworld A/S godkendelse.
Annullering eller reduktion af ordrer på varer, som ikke fremgår af gældende katalog, er ikke mulig.
Bestillingsvarer samt PC'er der er bygget efter bestilling tages ikke retur.
- Software tages ikke retur !

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dages ti at sende tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en akde under transporten. Du kan bestille en returlabel til dagspris hos ved at forespørge via mail.

Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler Postnord, GLS eller Bring. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikatione eller har fået et tydeligt personligt præg
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
- LEvering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter levering. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter /tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.) For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
- Køb foretaget som erhvervsdrivende.
- Digitale licenser
- Digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD.
- Gavekort

Varens stand, når du sender den retur

Når du returnerer varen, skal den frsmtå i salgsbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.

Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt.

Det kræves, at produkter, der konfigureres eller indstilles på din foranledning, nulstilles til fabriksindstillingerne, inden de sendes retur som følge af fortrydelse.



7. REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes kontakte os inden du sender varen retur. Hvis din reklamation er berettiget, betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
For de produkter der er påført et serienummer, er det en betingelse for din reklamationsret at produktet kan identificeres. Hvis serienummer ikke længere er til stede på produktet, og du ikke kan oplyse dette, kan Dataworld A/S ikke behandle din reklamation.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter at, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor for 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamation altid være rettidig.

Der kan forekommer et testgebyr på DKK 500,- pr. time inkl. moms hvis det indsendste produkt testes fejlfrit ved Dataworld A/S, eller at det konstateres at reklamationsret ikke er gældende. Hvis Dataworld A/S skal foretage fejlsøgning på komplette PC-systemer, som ikke er købt, samlet eller monteres af Dataworld A/S, kan testgebyret dog være op til DKK 1000 inkl. moms til at dække vores tidsforbrug.

Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsebare medier og lignende, som er tilknyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Husk at tage en kopi/backup af samtlige data.
Dataworld A/S kan ikke drages til ansvar for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Dataworld A/S måtte have skabt.


Varen sendes til:
Dataworld A/S
Att. Reklamation
Byleddet 1A
4000 Roskilde
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Bemærk at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

 

Tilbagesendte/indleverede varer som ikke indeholder fejl
Ved tilbagesendelse/indlevering af defekte eller forkerte varer til Dataworld A/S, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er kr. 500 pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

 


8. DIVERSE
Faktura
Ved modtagelse af bestillinger via nethandel medfølger altid en faktura sammen med varen. Hvis dette ikke er sket bedes kunden henvende sig til Dataworld A/S indenfor 14 dage fra modtagelse.

Kopi af tabt faktura koster et administrationsgebyr på kr. 250,-


Afvisning af pakke / ikke afhentet pakke
Afvisning af leveret pakke vil ske for egen regning. Hvis en pakke er leveret til pakkeshop og pakken ikke afhentes inden tidsfristen og pakken returneres til os vil det ligeledes ske for egen regning. I dette tilfælde vil fragt tur/retur blive fratrukket en evt. tilbagebetaling med mindre pakken ønskes retur på ny - I dette tilfælde skal dette beløb indbetales til vores konto før vi kan sende pakken påny. Beløbet kan varriere fra pakke til pakke.

 

Forsvarlig returnering
Alle produkter der returneres til Dataworld A/S skal være forsvarligt indpakket.

Ved CPUer, ram, harddiske m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medfører at dine rettigheder bortfalder.

Alle produkter, der modtages fra Dataworld A/S indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilke kan resultere i at dine
 rettigheder bortfalder.


Kompatibilitet
Dataworld A/S kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i konfiguration af Dataworld A/S sammensatte komponenter.

 

Opbevaring af varer
Dataworld A/S opbevarer reparationer i 3 mdr. og forbeholder sig ret til at sælge eller destruere den indleverede reparation efter 3 mdr. Jf. §33 og §34 i købeloven. 

 

Produktinformation

Selvom vi gør vort bedste for at give fyldestgørende information, så er billederne kun vejledende, og selve varen er ikke nødvendigvis 100% identisk med det viste billede. Produkter kan være vist med ekstraudstyr der ikke er inkluderet eller i andre form- og farvevarianter. Hvis der er forskel mellem produktoverskrift, beskrivelse og billede, tages der ligeldes forbehold for trykfejl og ændringer. Hvis du er i tvivl, så kontakt os gerne. Vi tager forbehold for trykfejl, ændring af priser og specifikationer på alt indhold på www.dataworld.dk og underliggende sider uden varsel.

Klage
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus (link)


Har du spørgsmål?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Dataworld A/S, at du retter henvendelse til salg@dataworld.dk eller på telefon 46381911.





 

PRICERUNNER KØBSGARANTI

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.
For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik.
Registrer dig for at få Pricerunner Købsgaranti 

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien, samt de gældende brugervilkår.